rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Jumaat, 12 Februari 2010

Iran menyekat perkhidmatan GMAIL..Bagaimana dengan Twitter?

       Tanggal 11/02/2010 merupakan hari bersejarah di Iran kerana telah menyekat penggunaan GMAIL(email google) di negaranya secara kekal..
        Pengharaman penggunaan email google ini bertujuan untuk meningkatkan teknologi Internet dan membina "kepercayaan antara masyarakat dan kerajaan,". Selain itu juga, google juga dikatakan mengalami penurunan trafik yang kritikal di Gmail. Pengguna di negara tersebut juga turut mengalami masalah kesukaran untuk mengakses Gmail.
        Badan telekomunikasi Iran berkata, warga Iran tidak perlu rasa khuatir kerana pihak telekomunikasi Iran akan memperkenalkan perkhidmatan email yang baru untuk menggantikan Gmail yang mana direka khas untuk warga Iran.
       "Sementara teknologi maklumat yang membolehkan orang di seluruh dunia untuk berkomunikasi ... seperti pernah dahulu, kerajaan Iran tampaknya bertekad untuk menolak warganya akses maklumat, kemampuan untuk mengekspresikan diri mereka secara bebas, rangkaian dan berkongsi idea," kata jurucakap Jabatan Luar Negeri PJ Crowley.


Sebijik komen anda memberi kepuasan kepada diri saya:D

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails