rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Khamis, 1 April 2010

Berita baik untuk peminat GUITAR

Ahaaa, bila bercerita tentang gitar teringat lar plak suatu masa dulu aku pernah mengidam nak main gitar macam 'jimi hendrix'.HAHA..berangan jer lebih aku ni. Tapi aku sememangnya dah lama mengidam nak main gitar karen sebab bunyi dia..perggh!power beb!boleh layan lagu rock..tu yang aku suka. Tapi aku hanya lah seorang student bergajikan duit PTPTN..paham-paham lar kan..huhu.Okey kawan-kawan..aku sebenarnya nak cerita tentang design gitar yang terbaru ni..Gitar terbaru ni diberi nama "Touchscreen Guitar"

PAPARAN PENUH
Touchscreen guitar refer kepada skrin sentuh lah dalam bahasa BM kan?huhu..maklum lah aku ni xreti bahasa org2 putiss neh.hehe..waaah,dunia semakin maju nampaknya..Lepas satu-satu perkembangan teknologi terbaru akan dikeluarkan.HEBAT kan..Touchscreen guitar nih telah membuatkan jiwa aku menjadi semakin tidak tenteram untuk memiliki sebijik gitar camni..ouh,susah lah macam ni..nk pakai gitar karen pun xlepas..wakaka. Aku rasa dah tiba masanya untuk aku explain ciri-ciri istimewa gitar tersebut.
Gitar yang dinamakan sebagai Touchscreen ataupun The Misa Guitar direka di Australia dan berfungsi di bawah Linux yang terkenal sebagai open source system..So, korang boleh mengubah pelbagai jenis rentak yang diinginkan..Touchpad gitar sudah ditetapkan pada koordinat x/y di mana akan memberikan kesan bunyi yang korang inginkan. Touchpad pada gitar ini sangat sensitif kerana ketajaman bunyi bergantung kepada tekanan yang diheret pada touchpad ini.


Terdapat 144 "keycap" sensor yang disediakan di neck gitar..Juga terdapat 6 sensor di 24 “frets” pada neck..HAH!korang xpayah duk risau memikirkan masalah tali putus sebab gitar baru neh xguna tali..juz touchpad..HAHA..it's look so funny..boleh bayangkan x macam mane nak main?
Walaubagaimana pun, pereka gitar Misa mengatakan bahawa keycaps tidak dicipta dengan tekanan yang sensitif kerana akan membuatkan ia menjadi lebih sulit untuk bermain alat muzik, dan mybe tidak akan diterima dengan baik oleh orang-orang pemain gitar sekarang.huu

 Pereka dan Pencipta Touchscreen Guitar Misa







p/s: Agak2 korang pemain2 gitar skg boleh jadi hebat x bila guna gitar Touchscreen ni?huhu


Sebijik komen anda memberi kepuasan kepada diri saya:D

5 ulasan:

  1. mmang bez!HAHA..macam ah pnah men..tpi i rsa mmng bez pom.agagaga..aq nak satu lar.

    BalasPadam
  2. cambest je gitar tu.. nnt bestday aku ko adiahkan ye ;-p

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails