rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Jumaat, 25 Mac 2011

Masalah kredit celcom hilang secara tiba-tiba..Siapa dalangnya?


Sape-sape pengguna Celcom meh lar entri aku ni jap. Korang pernah tak hilang kredit secara tiba-tiba? Apa reaksi korang selepas korang tambah nilai kredit tu lepas tu korang cek baki kredit dah tinggal sikit. Mesti marah kan? Tambah-tambah lagi kalau korang ni tengah pokai pastu playboy ramai awek pulak kan. Sebelum ni aku pernah dengar masalah ni dari kawan-kawan aku dan ada yang nak beralih ke provider Maxis. Haa, rugi lah kau Celcom! Kalo seribu pengguna kau masalah camni nampaknya ramai yang bertukar provider lain lar.
PAPARAN PENUH

Masalah pemotongan nilai kredit secara tiba-tiba di Celcom sebenarnya dialami aku sendiri dan aku mengambil keputusan untuk call operator Celcom di no 1111. ianya bukan berpunca dari caj perkhidmatan dari Celcom sebaliknya perkhidmatan dari pihak luar.


Operator Celcom : Hello boleh saya bantu?
Saya : -- Boleh tolong buat semakan data penggunaan nombor saya pada 24/03/2011 kerana ada masalah nilai kredit hilang
Operator Celcom : Sebelum tu boleh saya tahu saya bercakap dengan siapa dan boleh bagi no. i/c serta alamat rumah encik untuk buat pengesahan?
Saya : -- bagi maklumat diri --
Operator Celcom : Macam ni encik saya telah buat semakan dalam sistem dan ada perkhidamtan yang encik langgan dan ianya dicaj rm2.50 untuk perkhidmatan tersebut dari nombor 36644.
Saya : -- Saya tak pernah melanggan apa-apa perkhidmatan sebelum ni, boleh saya tahu perkhidmatan yang disediakan dari no tersebut?
Operator Celcom : Maaf encik, sebenarnya kami pun tak dapat kenal pasti ianya perkhidamatan tersebut kerana ianya bukan perkhidmatan dari celcom dan perkhidmatan luar spt iklan-iklan dalam tv.
Saya :-- okey camni encik saya rasa terlalu ramai yang dah hadapi masalah register tanpa pengetahuan sama macam saya ni. Adakah pihak celcom tidak membuat pemantauan untuk selesaikan masalah ni?
Operator Celcom : Sebenarnya saya sendiri pun pernah mengalami masalah macam ni. Pihak celcom masih lagi belum mengenal pasti ianya berpunca dari siapa kerana perkhidamtan kami terlalu luas. Jadi ianya tak terlalu secure. Untuk stop perkhidmatan ni encik boleh taip STOP ALL dan hantar kepada 36644.Caj dikenakan 0.15 sen untuk perkhidmatan ini.
Saya :-- Ok terima kasih kerana membantu
Operator Celcom : Sama-sama encik jika masalah ini berulang lagi sila telefon kembali kepada kami. Terima kasih

Bengang ker bangang kalo kena macam ni? hoho..tak psal-pasal kredit aku kena telan rm2.50 tu kan. Untuk pengetahuan korang 2 minggu sebelum ni aku pernah dapat mesej camni dari tapi aku abaikan sebab masa tu aku cek kredit aku tak kena potong pun.


Berdasarkan satu sumber nombor 36644 sebenarnya dari mesej seperti dibawah: 


"Free daftar Berita terkini
Rakaman aksi murid wanita SPM 12A yang PANAS dalam tandas
HEBAT, PANAS, tentu PUAS HATl
Taip ON AD dan htr ke 36644. Utk 18 keatas"


OMG!!Bila masa lah pulak aku daftar benda terkutuk ni!HAHA..tak pernah pun terfikir nak daftar benda camni..hehe

Pesanan aku pada yang pernah hadapi masalah macam aku ni korang boleh cuba call pihak Celcom Customer Service di nombor 1111 maklumt untuk lebih lanjut.



Sebijik komen anda memberi kepuasan kepada diri saya:D

39 ulasan:

  1. haha aku pun penah kena.. siot jew.. aku top up RM10.. pastu kejap jew habis.. nak kata aku call awek, aku xde awek.. wakaka.

    Lama2 baru aku prasan..setiap kali 36644 ni anta msg kat aku, tiap kali tu lah kedit aku hilang. dlm msg yg dia hantar, kuar "msg Cannot be Display". lebih kirang mcm tu la.. tapi bila 3 kali msg tu masuk, akaun aku jadi RM1++ jew. so maknanya, setiap kali msg tu masuk (msg cannot be display", dia akan cas RM2.50-RM3.00 per sms!!

    Then bila aku geram sangat, aku pun reply msg tu.. aku maki.. wakaka.. then die reply,To CANCEL/STOP send to 36644. lebey kurang mcm tu la.. haha nasib baik aku xsempat nak tukar dr celcom - maxis. haha

    BalasPadam
  2. me too. bila kumpul2 berapa yang dah hilang, lebih rm50 rasanya. SERIUS TAK TIPU T____T

    BalasPadam
  3. hahahaha..lawak tol kau wan.gelak jer aku baca komen ko neh....boleh lak balas nombor yg camtu..hehe..tukar jela pkai maxis boleh guna hot ticket..hehe.tapi kalo nak pkai lagi nombor tu baik tekan stop all lar ehh

    mira: ohh bnyakk kot kalo lebih rm50 tu!tapi nak buat camner kan..patutnya benda ni celcom lebih secure lar kan..

    BalasPadam
  4. aku skg tgh mengalami r ni, br kol celcom td..tp bkn dr num tu,haha..

    BalasPadam
  5. nad po kene..geram3!! lagi teruk..
    lebih rm10 kot dy telan..
    sampai skang tak topup2..
    terus xde dpt service msg..
    tau2 plak org xde kredit..
    bila topup je,terus ade balik..
    sengal!!

    nak buat lah STOP ALL tu..

    BalasPadam
  6. nad: cuba lah buat..tpi kalo nak lebih berkesan baik call operator terus..mungkin no nad ter-register ke no lain cam nombor 33388 ni ker..nombor 33388 pun femes gak nih

    BalasPadam
  7. tu la pasal..
    selalu gak kedit kene potong..
    ikut suke aje..
    pasni try stop sume..
    =D

    BalasPadam
  8. kalo srvis yang kita langgan xpe lar kan..ni yang potong kredit tapi habuk pom kita xdpat pape

    BalasPadam
  9. xpenah pulak jadi..
    tp xmintak pun jadi..
    kesian u ol..
    nice n3 jimi!

    BalasPadam
  10. Hai...ape khabar ? ade sape kat sini kaki bola ?kalau ye, meh la kome semua ke blog bola teman ni http://kampungfantasyfootball.blogspot.com ,ok chow

    BalasPadam
  11. haha..

    customer service celcom memang hampeh ja

    Dah penah kene dah

    BalasPadam
  12. haha aku reply kot msg bodoh tu.. then dia hantar msg to STOP blablabla.. then aku type la, STOP ALL. terus settle. tapi sempat gak ar RM30 melayan..

    aku pakai 3 nombor la bro.. maxis pun pakai.. Hot ticket :) celcom aku pakai gak, Upax.. And satu lagi, Happy :). happy paling best sbb banyak dapat bonus.. hehe

    BalasPadam
  13. saye pun baru kene...topup rm5, ad blnce 5.16, pastu xsmpai sejam check blnce (sebab nak antaw mms xlepas2),DAMN, tinggal 0.64....kuang ajaq betoii...xsempat nak cll ibu pun...

    BalasPadam
  14. aku pon da kene... tngok dlm bil ari nie caj bg 36644 bjumlah RM99.... sero nok g sepak jah sape die.... tanye celcom pon dio xtahu sapo....

    BalasPadam
  15. makk oii!apsal smpai rm66 tuu broo??giler ah ksian kat ko kna dajal cmtu..hoho

    p/s: nak try pakai HAPPY lar plak.hehe

    BalasPadam
  16. hua! baru je call celcom center! die ckp sy x tau nk tlong cmne.. rase cm bangang tol!! nk try mesej STOP ALL kat 36644.. hrp2 jadik.. =.=

    BalasPadam
  17. aku kalau ada benda yang meragukan memang akan call celcom trus... hoho

    BalasPadam
  18. Pernah alami benda macam nie...tapi pada pendapat saya, pihak Celcom perlu ada sistem keselamatan yang kukuh utk sekat sebarang access dari pihak luar tanpa kebenaran utk semua pengguna2 celcom..jangan lah cakap "kami pun tak tahu"...juz bagi pendapat...customer is always rite..hekhek

    BalasPadam
  19. selalu msg kata rm0.00 tu mkn kredit ke?? ke??

    BalasPadam
  20. tak pernah hilang kredit lagi setakat nie dsbkan bnda2 gitu..

    heran btol..camne dyeorg leh komdem kite pnya fon~

    BalasPadam
  21. baru tukar dr maxis ke celcom sebab maxis punye customer servis sengal gile..sekali bila dh tukar celcom jadi gini plak.. smlam kredit ade RM 8++. tp, pg ni ble cek balance..RM 0.56?? uffttt..padehal xde gune pon! sabar jelah..... grrrrr...

    BalasPadam
  22. biasala.ni isu jual database pengguna..nak kata celcom bukan..mungkin ada individu yg mempunyai database talian telefon menjual kepada ajen2 iklan bodoh ni..syesly kalau ko g mana-mana kan ada kena drop phone number kat registration counter..tu antara method database pengguna di dapati..

    BalasPadam
  23. kite kne telan seploh ringgit terus !!huh..bengang betul..call dorang,dorang kate internet kite x mati..mendenye,bukak internet pun idak..cume mms je,tu pun x lepas mms..hangen gile..

    BalasPadam
  24. Salam dari shah. Tujuan shah singgah sini sebab nak ajak korang semua join FOLLOWER GIVEAWAY shah yang baru sahaja dilancarkan :)

    kalau berminat boleh join di sini ye: http://shah-cyber.blogspot.com/2011/10/giveaway-pertama-sc-di-blog-baru-ni.html



    Giveaway: http://shah-cyber.blogspot.com/2011/10/giveaway-pertama-sc-di-blog-baru-ni.html

    BalasPadam
  25. Tak jadi apa-apa pun walaupon da buat STOP ALL tu.still lg kredit kena tarik rm3 setiap kali topup.

    BalasPadam
    Balasan
    1. yer betul no ni yang tolak kedit aku..baru lepas telefon celcom customer service...

      Padam
  26. waa, ramai rupenyer yg dah kena tipu ni.. baru terjadi kat saya.. dapat msg dari 32966, tapi buat x tahu je.. lepas tu, kredit kena tolak setiap kali topup.. esk nk call celcom centre la.. thanks kpd blog ni sebab share perkara ni.. harap2 lepas ni x kena tolak lagi kredit,,

    BalasPadam
  27. ermm saja nak share
    saya guna satu system top up yg sy boleh dapat diskaun setiap kali top up.contoh beli top up celcom rm 10 sy hanya perlu bayar rm 9.50 setiap kali top up.boleh lihat detail di http://www.zmeasymobile.blogspot.com/

    BalasPadam
  28. Citer aku lain weii..hritu guna celcom internet untuk seminggu ja.. leps intrnet dh tk aktif (expired) aku topup 10 ringgit tklma tu check baki kredit tnggl 5 ringit ni pa hal pula. Tkda sms spa2 call orng pun tkda

    BalasPadam
  29. pihak celcom pun x tahu sapa no. tu. entah2 ada konspirasi.... aku pun pernah kena benda ni.. terutamanya nombor yg dah lama guna.. mujur sempat STOP ALL. Mustahil celcom x tahu dr mana nombor tu.. setiap nombor mesti ada alamat.

    BalasPadam
  30. terbaru aaq lak dpt dr no 33028 ngan 33115 ampesss btol abis krdt aqu...sblm2 nie xpnh pun aqu kena cmnie...mcm hape jew ...mms greeting ngan perlancongan ..ntah pew2 jew ...sakit haty aqu ...

    BalasPadam
  31. Ini aduan saya kepada SKKM - aduanskmm@cmc.gov.my

    Assalamualaikum,

    Perkara di atas dirujuk. Saya percaya bukan saya seorang saja yang mengalami situasi seperti di atas malah ramai yang sudah terkena, malangnya sesetengah daripada mereka langsung tidak sedar kredit telefon dicuri senyap-senyap oleh pihak yang jahat. Atas rasa bertanggungjawab, saya mengambil keputusan untuk membuat aduan ini agar kecurian kredit telefon bimbit tidak berlaku lagi di masa mendatang.

    Untuk makluman, saya hanya memakai handphone Nokia 1280 yang merupakan handphone hitam putih bukannya telefon pintar. Jadi, mustahil saya boleh menerima MMS. Saya juga tidak pernah melanggan mana-mana aplikasi, game atau seumpamanya melalui handphone.

    Selama ini saya tidak menyedari rupanya-rupaya setiap bulan kredit saya hilang setiap kali menerima MMS yang tidak boleh dipaparkan itu. Hari ini 26.02.2014 baru saya perasan kredit saya hilang RM1.00 setelah menerima MMS itu. Terus saya melaporkan kepada Celcom.

    Pengirim MMS memaparkan nama “CELCOM MMS”. Celcom menafikan ada mengirim MMS tersebut. Operator Celcom itu memaklumkan pihak ketigalah yang kirim MMS itu iaitu 33307 dan 33313. Celcom memberitahu lagi, kedua-dua nombor itu berdaftar dengan SKKM. Tapi yang peliknya, tiada pula kedua-dua nombor itu yang mengirim MMS ke handphone saya. Yang ada ialah Celcom MMS sebagai pengirim.

    Saya tidak mahu menuduh sembarangan kalau-kalau pihak Celcom bersubahat dengan SKMM (Kerajaan) untuk mencuri wang rakyat dengan cara mengirim MMS walaupun pelanggan itu tak pernah melanggan MMS dengan mana-mana pihak pun. Cuma saya berharap pihak SKKM mengambil serius akan hal ini kerana ia melibatkan wang rakyat lebih-lebih lagi pak cik mak cik yang tak tahu apa-apa pasal MMS ini. Bayangkan jika orang miskin yang tiap-tiap bulan hilang kredit, tapi dia langsung tak sedar tentang kehilangan itu. Kesian, sudahlah miskin ditipu hidup-hidup pula oleh kapitalis sebangsa dan seagama lagi.

    Sekian, terima kasih.

    Yang benar,

    MOHD

    BalasPadam
  32. Ini aduan saya kepada SKKM - aduanskmm@cmc.gov.my

    Assalamualaikum,

    Perkara di atas dirujuk. Saya percaya bukan saya seorang saja yang mengalami situasi seperti di atas malah ramai yang sudah terkena, malangnya sesetengah daripada mereka langsung tidak sedar kredit telefon dicuri senyap-senyap oleh pihak yang jahat. Atas rasa bertanggungjawab, saya mengambil keputusan untuk membuat aduan ini agar kecurian kredit telefon bimbit tidak berlaku lagi di masa mendatang.

    Untuk makluman, saya hanya memakai handphone Nokia 1280 yang merupakan handphone hitam putih bukannya telefon pintar. Jadi, mustahil saya boleh menerima MMS. Saya juga tidak pernah melanggan mana-mana aplikasi, game atau seumpamanya melalui handphone.

    Selama ini saya tidak menyedari rupanya-rupaya setiap bulan kredit saya hilang setiap kali menerima MMS yang tidak boleh dipaparkan itu. Hari ini 26.02.2014 baru saya perasan kredit saya hilang RM1.00 setelah menerima MMS itu. Terus saya melaporkan kepada Celcom.

    Pengirim MMS memaparkan nama “CELCOM MMS”. Celcom menafikan ada mengirim MMS tersebut. Operator Celcom itu memaklumkan pihak ketigalah yang kirim MMS itu iaitu 33307 dan 33313. Celcom memberitahu lagi, kedua-dua nombor itu berdaftar dengan SKKM. Tapi yang peliknya, tiada pula kedua-dua nombor itu yang mengirim MMS ke handphone saya. Yang ada ialah Celcom MMS sebagai pengirim.

    Saya tidak mahu menuduh sembarangan kalau-kalau pihak Celcom bersubahat dengan SKMM (Kerajaan) untuk mencuri wang rakyat dengan cara mengirim MMS walaupun pelanggan itu tak pernah melanggan MMS dengan mana-mana pihak pun. Cuma saya berharap pihak SKKM mengambil serius akan hal ini kerana ia melibatkan wang rakyat lebih-lebih lagi pak cik mak cik yang tak tahu apa-apa pasal MMS ini. Bayangkan jika orang miskin yang tiap-tiap bulan hilang kredit, tapi dia langsung tak sedar tentang kehilangan itu. Kesian, sudahlah miskin ditipu hidup-hidup pula oleh kapitalis sebangsa dan seagama lagi.

    Sekian, terima kasih.

    Yang benar,

    MOHD

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada dpt ape2 jawapan tak dr skkm?

      Padam
  33. Nk tnya skit kalau2 ad org tau..sy guna fn biasa je..tiap2 bln akan ada trima msj yg berbunyi tone recieve..tp,no penghantar xdipaparkan..mcm mana ye nk stopkan benda ni??

    BalasPadam
  34. aku pun kene jugak.. dapat CELCOM MMS terus kredit lesap rm 2.50.. cilake celcom.. banyak kali da kene.. buat STOP ALL pon x jadi.. ak nk tuka nombor.. siyes cilaka..

    BalasPadam
  35. Aku dah mula meluat pada celcom ni. Kawan kawan aku guna digi xde masal
    ah pun. Malah guna internet 1gb rm30 sampai 1 bulan, aku guna celcom 1gb rm38 tak sampai 1minggu

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails