rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Sabtu, 30 Januari 2010

Pandangan anda mengenai Facebook?

 Salam sume..walaupun agak lama aku tak meng'update' blog nih tapi aku takkan meninggalkan blog ouhstory ini untuk share citer-citer yang patot aku citer..hehe.kali ni aku nak tahu pandangan/pendapat/opinion korang pasal facebook..
     Walaupun facebook adalah social networking untuk semua golongan tetapi kita sepatutnya memikirnya cara untuk bersosial dengan cara yang baik. Adakah Facebook tempat untuk anda BERGURAU?MELEPASKAN TENSION?MENCARI CINTA?MEMBERI INFORMATION?MENGUTUK??MENCARI PUBLISITI MURAHAN??

PAPARAN PENUH
Aku yakin 50% semua da tau yang polis pun ade mengeluarkan statement yang mereka juga akan mencari penjenayah melalui facebook dan selain itu tujuannya untuk memberi tahu maklumat penjenayah yang dicari kepada orang ramai.

Tolong bagi pendapat anda..plizzz. Aku nak tahu facebook digunakan untuk ape???

Maybe ada yang tertanya-tanya sebab aku bercakap tentang Pandangan anda mengenai Facebook? ni..Nak tahu kenapa? Sebabnya...Sekarang sudah ramai yang mengeluarkan perkataan-perkataan kurang cerdik dekat wall@dinding profil mereka..Maka,bertambah lah ahli2 facebook ditahan polis atas sebab kesalahan mulut mereka yang celupar kerana mengeluarkan statement yang sensitif di wall mereka. Untuk siapa-siapa yang masih tertanya-tanya contoh statement sensitif yang aku maksudkan, anda boleh melihat contoh-contoh gambar wall yang tertera kat bawah.

Gambar atas ni statement yang dikeluarkan oleh Tasyrif Tajudin berkaitan isu membakar gereja.-Sudah ditahan polis(Shahrul Maizam dan Tasyrif adalah orang yang sama)

Gambar atas ni plak seorang makhluk tuhan yang bernama AZEEZA ABDULLAH yang mengeluarkan kata-kata kurang sopan iaitu 'ALLAH POM BORING'


 
 Gambar kurang jelas- Seorang lagi ahli fesbuk yang mengeluarkan kata-kata yang boleh menyebabkan beliau ditahan polis."(ISU KEMANGKATAN SULTAN JOHOR)


Gambar kurang jelas- Lagi ahli fesbuk yang menghina kemangkatan sultan johor

Kesimpulan yang aku nak buat sekarang adalah, mengapa perlu mengeluarkan kata-kata yang bodoh?? Dengan mengeluarkan statement seperti ini anda mungkin akan mengikut jejak abg Tasyrif Tajudin. Beliau telah ditahan polis isu membakar gereja. Adakah dengan cara-cara seperti diatas membuatkan anda femes??? So, aku berharap semua blogger-blogger dan facebooker menggunakan facebook dengan sebaik-baik mungkin kerana setiap perkataan yang anda post di wall amat berisiko tinggi jika ianya dianggap sensitif di khalayak umum.
 
p/s: Pikir2 lah dulu sebelum mengeluarkan statement/kata-kata anda di social networking kerana ia berisiko tinggi jika anda tersilap kata bak kata pepatah"terlajak perahu boleh diundur,terlajak kata terimalah padahnya"hehhe..ntah betul ker x pepatah tu...:-p
    


Sebijik komen anda memberi kepuasan kepada diri saya:D

7 ulasan:

  1. fb mungkin nmpk mcm medium bseronok bg kita org biasa.tp ia adlh 1 medium yg sgt efektif utk advertiser.sbb sgt ramai yg guan fb.

    BalasPadam
  2. aku hanya guna FB untuk keep in touch dgn kawan2, segala isu nak mengutuk ke hapa baik guna YM je. watpe nak canang kat FB.

    BalasPadam
  3. satu lagi...yang kputusan plihanraya kampus UM pom terpksa dibatal atas alsan pro-Mahasiswa menggunakan pilihanraya melalui grup2 di facebook.

    BalasPadam
  4. aku setuju ngan komen nursarah tu...alahai FB...

    BalasPadam
  5. hairan naper nak canang 1 dunia guna perkataan tak wajar. Jiwa tak tenteram kot!

    BalasPadam
  6. akoo byk add beloger kat fesbuk. create satu networking. mungkin ade nasib dapat traffic. setiakawan namanye!

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails